Försäkringskassans jättekampanj

Jag gillar Försäkringskassans nya animerade reklamfilm som rullar på tv just nu. Första gången jag såg den blev jag glatt överraskad att det var just Försäkringskassan. Det är en väldigt snygg och annorlunda reklamfilm.

Filmen är tydligen en del i en större kampanj där målet är att informera oss, den svenska befolkningen, om den nya sjukförsäkringen. Kampanjen startade i onsdags (1/10) med tv-reklam och ska följas upp av reklam på stortavlor och tidningsannonser. Dessutom finns det en nystartad kampanjsajt där man kan hitta mer information. Bakom kampanjen står reklambyrån Garbergs.


Dock har denna kampanj inte varit gratis att producera, det har kostat Försäkringskassan närmare 15 miljoner kr! Jag kan tänka mig att det upprör många människor. Tidpunkten för kampanjen känns på något sätt fel, pengarna borde kanske ha lagts på någonting annat istället.

Har du missat filmen eller vill kolla in kampanjsajten?  Kolla in här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0