Kreativt och vridet

image124
Som jag nämnt tidigare läser jag en distanskurs i digital bildbehandling. Just nu håller jag på att lära mig hur man på bästa sätt retuscherar och manipulerar bilder... ja att göra montage och fotoillustrationer av olika slag helt enkelt. Här krävs det verkligen att man är kreativ och med tungan mitt i mun.

En person som fixar detta riktigt bra är Anders Jensen, en otroligt duktig photoshoppare som har just manipulering av bilder som specialitet. Han har till och med utsetts till främste photoshoppare på Photoshopsajten Worth1000 och hans bilder har förekommit i allt från tidningar och böcker till tv-program över hela världen.

Anders driver designfirman Norrit Design och om du är nyfiken på hur man kan förvrida verkligheten och skapa fantasifulla bilder tycker jag definitivt att du ska kika i bildgallerierna på firmans hemsida. Det har jag gjort och jag blev verkligen imponerad. Får du inte nog? Kolla in Worth1000 också! Riktigt kreativt och vridet :) Där kan du även ställa upp och tävla med ett eget bidrag om du känner för det.

image125
Foton: Anders Jensen och Norrit Design

Kommentarer
Postat av: HT

Dom där bilderna var sjukt fina, du:)

2008-10-02 @ 21:56:22
URL: http://hoken-thorne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0