Vårnytt från Marimekko

image39

Jag fullkomligen älskar den nya vårkollektionen av fondtyger från Marimekko. Mönstren är fantasifulla, inspirerande, glada och färgsprakande. Färgnyanserna sträcker sig från grönt, rosa, orange och röd till blått, brunt och svart.

En av mina favoriter är det gröna tyget med kossorna. Designern bakom heter Miina Äkkijyrkkäs och hon beskriver tyget, Kevätjuhla, som en hyllning till friheten och våren, och till alla som vågar hoppa på något nytt och spännande.

Fondtygerna som jag valt ut ovan är bara en bråkdel av allt nytt som Marimekko lanserar nu i vår, för att se fler besök Marimekko. Om du är sugen på att piffa upp en av dina väggar (eller varför inte flera?!) med en färgklick shoppa loss på 4her, de har ett brett utbud.

image40

Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Jessica; Jamen då tycker jag du ska skriva någon fin text och sätta in kärleken och kanske dig själv i en ram. :) Här strålar solen så gott men det är lite småkyligt. Men man blir piggare när solen kikar fram. Nu vill jag bara ha vår!!! Sköna bilder du visar.

Ha en bra dag!

Postat av: Lina

Härliga mönster! Kossorna var faktiskt riktigt söta, möjligen svårplacerat i hemmet, men gillar man nåt så brukar det ju finnas plats också :)

2008-03-04 @ 10:19:49
URL: http://linasfina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0