Påskpynt

Ja, då var det dags för påsk igen. Känns lite småmysigt sådär, tycker att det är en glad och färggrann högtid även om jag inte firar så jättemycket. Jag antar att det blir ett och annat påskägg, kanske lite påskmat.

Personligen blir det inte att jag pyntar så mycket hemma till påsk, beror nog på att helgen passerar så snabbt. Tänker alltid varje år att jag ska köpa lite påskprylar efter att helgen är över, då det mesta reas ut. Men när väl påsken är över känns det bara onödigt och köpa en massa. Jag menar, då är det ju ett helt år fram tills nästa påsk. Jag har precis samma dilemma när det är jul. Samma problem.

Ja ja, men jag tycker ändå att det är roligt att titta på påskpynt. Har faktiskt hittat lite roliga och söta saker som jag tänkte att det kunde vara kul o dela med mig av. Allting är inte kycklingar och ägg, jag hittade lite vardagliga saker som både passar in under påsk, men som även kan användas hela året (om man så vill).

image59


Inköpslista
Brukar du påskpynta? Hur ska du fira påsk iår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0