Andra bokleveransen!

Äntligen! Böckerna som jag beställde från Bokus har kommit, tog lite längre tid än vad jag hade beräknat. Jag antar att det har och göra med bokrean... på något sätt.

Ytterligare fem böcker i min bokhylla, lite pocket och lite facklitteratur. En bra mix eller hur? :)

image44
Foto: Eget kollage


"80 romaner för dig som har bråttom"
. Något av ett spontanköp, men ett roligt sådant. Bokens författare, Henrik Lange, har sammanfattat 80 kända romaner, alltifrån Alfons Åberg till Sagan om Ringen, i serieform där varje verk har kortats ned till en endaste sida... på endast fyra serierutor! Så flummigt men ändå så genialiskt. Snyggt tecknat också :)




image45


Foto: Eget kollage


Från golv till tak: renovera din lägenhet själv. En slags handbok med lättförståeliga steg-för-steg-beskrivningar kring allting som har med lägenhetsrenovering att göra ex tapetsering, målning, golvslipning och kakelsättning. Den tar upp hur man ska tänka innan man startar och hur man sedan utför arbetet. Nu bor min sambo och jag i och för sig i en hyresrätt och kan inte riktigt använda boken ännu. Men förhoppningsvis köper vi en bostadsrätt längre fram.. och då kommer verkligen Caroline Salzingers bok till sin rätta användning. Längtar redan...



image46
Foto: Eget kollage


Whisky: Från Bladnoch till Highland Park. Den här boken köpte jag till min sambo som är whiskyentusiast. Författaren Michael Jackson är tydligen en välkänd och kunnig öl- och whiskyskribent. Boken är inte som andra whiskyböcker, den är inget uppslagsverk. Här får man istället följa författaren på hans resa genom Skottland och lära sig mer om platserna där whiskyn blir till. Jag är överhuvudtaget ingen entusiast av whisky men på något sätt tilltalade den även mig... visuellt. När jag bläddrade i boken fastnade jag direkt för fotografierna. Boken är fylld av vackra landskapsbilder.





image47

Foto: Eget kollage

Sen hittade jag som sagt var två pocketböcker också, Fågelbovägen 32 och Parfymen. Dessa köpte jag dock inte på rean. Om du vill veta vad böckerna handlar om kan du läsa det här och här.

Har du fyndat någonting på årets bokrea?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0