Spinna på, ett och två

Nu har jag verkligen kommit igång med träningen. För ca 2 veckor sedan blev jag medlem i Karlstads universitets egen idrottsförening, KAUIF. Här kan man träna allt ifrån styrketräning, powerbox, step, aerobics, balans och spinning. Min koordination är inte den bästa så step och aerobics är absolut ingenting för mig. Jag är värdelös på att komma ihåg alla dessa kombinationer och konstiga rörelser. Jag kommer framför allt att fokusera på spinning- och styrkepass då de är roligast och passar mig bäst. Jag förbättrar både min kondition och styrka på ett enkelt och smidigt sätt.

image27


Jag funderar på att skaffa mig en ordenlig spinningutrustning, dvs ett par bra spinningskor :) Har kollat runt på stan men utbudet var ingen höjdare... dock hittade jag betydligt fler skor på nätet. Kan tipsa om två sajter som jag hittade och som har ett bra utbud av skor:
Cyclecomponents
BikeBuster

Ett annat tips som jag har är att statsa på märket Shimano då jag har läst på diverse forum etc att det ska vara det allra bästa och privärda märket vad gäller spinningskor.


image25
Shimano SH-FN21, Bild från Cycklecomponents


För att jag ska få bättre koll på min träning använder jag mig av sajten FunBeat, den är superduperbra och framför allt gratis! FunBeat fungerar som en träningsdagbok där du kan fylla i uppgifter såsom vad du tränat och hur länge etc. Det finns möjligheter att sätta upp träningsmål och rita upp eller hitta träningsrundor där du bor samt skriva träningsblogg. I like it a lot! Testa du med vetja! Sa jag att det är gratis? :)

I helgen blir det nog att jag tar en paus i från träningen, kanske tar någon promenad om det är fint väder.
Godis? Självklart!
Lycka till med din träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0