Första inlämningsuppgiften

Nu har jag lämnat in min första uppgift i kursen digital bildbehandling. Uppgiften var relativt simpel, den gick ut på att man helt enkelt skulle ta ett foto och bildbehandla detta utefter vad vi hittills har gått igenom och lärt oss under kursen exempelvis ljus- och färgjusteringar. Desstuom skulle vi spara bilden för publicering på webben.

Jag valde att bildbehandla ett foto av en humla. Fotot är taget i en vildvuxen trädgård, i somras.


Före

image32




Efter

image33


Från början var bilden ganska grå och trist, humla och blomman var heller inte så synliga. Jag valde att öka kontrasterna i bilden och lyfta fram humlan och blomman genom att lägga en mörka markering runt bilden. Desstuom ökade jag färgkontrasten på blomman för att ge den en starkare färg. Jag tycker att bilden blev mycket mer levande och spännande efter bildbehandligen.

Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Bilden blev verkligen jätte bra! Det är stor skillnad före och efter. Vad duktig du är.
Känns spännande att snart sluta skolan kan jag tänka mig, kanske lite läskigt också?
Hoppas du får en rolig och bra helg.
Kramar

2008-02-29 @ 12:02:19
URL: http://camilla1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0