Första bokleveransen

Jag har shoppat lite på bokrean.. fick bli shopping helt på nätet detta år. Hittade böcker på Bokus och Adlibris.
Det är så roligt med nya böcker, första gången man bläddar i dem.. såå spännande och så luktar det så "nytt" på något sätt. Första leveransen från Adlibris kom igår, beställde två böcker.


image35


Vin. Helt enkelt.
Ja, helt enkelt en bok om vin. Min sambo och jag gillar vin och så, men tyvärr kan vi egentligen inte så mycket om denna dryck. Den här boken passar oss nog perfekt. Författaren heter Matt Skinner, arbetar faktiskt på Jamie Olivers restaurang Fifteen i London. I denna bok berättar han på ett superenkelt sätt hur man exemepvis smakar på vin, om de olika druvorna och om var och hur vinet tillverkas och lagras. Väldigt lättöverskådligt och basic fakta, snygga bilder med :) Vi kommer ju att bli proffs på vin, hehe... borde man ju ordna vinprovning senare.

Leilas guldkant på vardagen.
Leila Lindholms allra första kokbok (hennes andra köpte jag under förra årets bokrea). Gillar henne då hon är så färgstark och sätter sin egna personliga touch på maten hon tillagar. Boken innehåller lättlagade och goda recept, alltifrån klassiska rätter, desserter, coctails och mumsiga tilltuggoch framför allt helt underbara bilder. Ett annat stort plus med boken tycker jag är fotografierna. Helt underbara bilder! Man blir verkligen insprirerad av att laga mat när man tittar i boken.

Nu väntar jag på andra bokleveransen, borde komma i början på nästa vecka. Nice...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0