April april!

Jag förstår inte riktigt vad Blogg.se har sysslat med under de senaste dagarna, någon typ av uppdatering. Detta har gjort att jag inte har kunnat skriva på min blogg.. vilket har varit lite tråkigt. Men idag verkar allting fungera som det ska, dock ser jag ingen direkt förändring men sak samma.

Idag är det 1 april, dagen då man får luras du vet... "April april din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!" Kommer fortfarande ihåg när min lillebror och jag blev lurade av mamma när vi var mindre. Hon väckte oss tidigt en morgon och sa att det hade snöat. Då var jag ett stort fan av is och kyla och båda rusade vi upp ur sängen och kikade ut. Till vår stora besvikelse möttes vi av vackert väder och mammas skratt samtidigt som hon ropade "April april..!"

Nu när man blivit lite äldre blir det väl inte att man luras särskilt mycket. Dock nappar olika tidningar på detta och publicerar olika nyheter som senare visar sig vara april-skämt. Förra året, exempelvis, lurades Sveriges Radio Östergötland med att gorillaungen Enzo rymt. Och Sydsvenska presenterade en nyhet om att det skulle införas pantautomater i Skåne. Haha...


Jag har hitta några nyheter som måste vara april-skämt. Vad tror du? Har du hittat några?


image61



image62


IDG:s hemsida listar de några av dagens april-skämt som publicerats på olika sajter. Bland annat ett skämt om att Eniro ska införa passfoton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0